HomeKommunikation › Sociale medier bringer dig tættere på forbrugeren

Sociale medier bringer dig tættere på forbrugeren

Facebook (Foto: Facebook.com)

Facebook (Foto: Facebook.com)

De fleste mennesker ved godt, hvordan man kan bruge de traditionelle medier. Radio, TV, aviser og ugeblade har efterhånden eksisteret i en del år, og derfor har du sikkert også en fornemmelse for, hvordan du bruger dem effektivt til at brande din virksomhed. Men de sidste ti år er der kommet nye spillere ind i på markedet; de sociale medier. Facebook, Twitter, LinkedIn og andre er kommet for at blive, og der ligger masser af branding muligheder for dig og dit firma her. Du skal bare vide, hvordan du gør brug af dem.

Ind i den personlig sfære

Det specielle ved de sociale medier er, at du bevæger dig langt tættere på forbrugeren end med andre medier. De fleste forbrugeren betragter for eksempel Facebook som en privat funktion, og derfor skal du være opmærksom på, at du møder forbrugeren i deres personlige sfære, når du møder dem på de sociale medier. Det stiller krav til den måde, du snakker med forbrugeren, hvilke budskaber du kommunikerer ud og hvordan du gør det. Der ligger masser af uudnyttet potentiale her. Hvis du spiller dine kort rigtigt, vil de nuværende kunder nemlig sprede budskabet om dig til andre – det er gratis PR, og det kan du få meget ud af.

Få mere ud af de sociale medier her

Share

1 Comments.[ Leave a comment ]

  1. […] Læs mere om mulighederne her kommunikation, kunder, sociale medier, strategi « Previous […]

Leave a Comment

NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>