HomeIkke kategoriseret › Skal en virksomhed være på facebook?

Skal en virksomhed være på facebook?

Facebook (Foto: Facebook.com)

Facebook (Foto: Facebook.com)

Koste hvad det koste vil, vi SKAL være på facebook. Punktum. Sådan sidder mange virksomheder, små som store, og tænker i dag. Men langt fra alle har knækket koden i for hold til, hvad man som kommerciel afsender kan bruge det populære site til.

Facebook er, som bekendt et socialt medie, hvis brugere, helt frivilligt, har oprettet en profil. Det er IKKE en salgskanal, hvor man succesfuldt kan uploade nye produktbeskrivelser og reklamere for favorable tilbud.

Hvad kan man gøre for succes på Facebook

Hvis virksomheden skal have succes på Facebook, gælder det om at forstå – og udnytte mediet på dets præmisser og begrænsninger. For så kan det faktisk være en god investering – og en god platform at være til stede, rent brandmæssigt.

Derfor er målet at få oprettet, tilbyde og fastholde et forum, hvor brugerne oplever at få værdi af at ”synes godt om”. Det kan, i etableringsfasen, fx ske via konkurrencer, hvor man belønner brugerens tilstedeværelse – men hvis ”synes godt om” skal fastholdes, så kræver det, at man vedligeholder platformen og udbygger det til et forum, hvor dialog er i højsædet. Både mellem virksomheden og de besøgene – men i lige så høj grad brugerne imellem.

Få gode råd om sociale medier!

Share

Leave a Comment

NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>