HomeIkke kategoriseret › Online markedsføring – Målret dine landingssider

Online markedsføring – Målret dine landingssider

Google Adwords (Foto: Google.com)

Google Adwords (Foto: Google.com)

Vi lever i en verden hvor online markedsføring er blevet hverdag for mange virksomheder. Nogle virksomheder er endda gået fra traditionel markedsføring til udelukkende at markedsføre sig på Internettet. Den største budgetsluger af alle online medier er Google Adwords, og det er ikke uden grund. Google Adwords er forrygende til at afsætte varer og skabe kontakt med potentielle kunder. Fordelen er, at man her kan ramme en målgruppe som aktivt søger efter produkter, ydelser, virksomheder eller information. Man kan måle effekten af indsatsen og ret præcist afgøre udbytte i forhold til investering.

Det er et område i stor udvikling, da Google konstant forbedrer produktet, om ikke andet så i egne øjne og til egen vinding. Vil man være rigtig god til at køre kampagner på Google Adwords, er man, som med så meget andet, nødt til at investere en masse tid i optimering, tests, søge viden, osv. Har man ikke tiden eller evnerne bør man søge hjælp fra en ekspert, da man hurtigt kan bruge en masse budget uden at få noget ud af det. Når det er sagt, så er det nogle generelle områder i programmet som er konstante, og hvor det er en god ide at starte sin optimering for hurtige resultater.

Målrettede landingssider giver bedre resultater

En landingsside er simpelthen siden man lander på, når man har klikket på en annonce i søgeresultaterne. Det er særdeles vigtigt, at denne side matcher søgningen og annoncen så godt som muligt. Jo bedre match desto større mulighed for at den besøgende finder hvad han leder efter og derfor bliver en kunde. Man kan virkelig øge sin konverteringsrate ved at tage dette punkt seriøst.

Alt for mange kampagner leder blot til forsiden af websitet, selvom der bliver søgt specifik efter produkter eller ydelser.

Sørg for at have en let og overskuelig landingsside som hurtigt bekræfter den besøgende i, at han her finder dét han ledte efter. Kig på din overskrift. Matcher den din annonce? Kig på indholdet. Holder du hvad du lover i annoncen? Hvad er dit budskab? Hvad vil du have den besøgende til at gøre, når han lander på din side?

Søger du hjælp til online markedsføring?

Share

1 Comments.[ Leave a comment ]

  1. […] Læs mere om online markedsføring her. markedsføring, online markedsføring, virksomheden online « Previous […]

Leave a Comment

NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>