HomeKommunikation › Kender du mulighederne på de sociale medier?

Kender du mulighederne på de sociale medier?

Sociale medier (Foto: Facebook.com)

Sociale medier (Foto: Facebook.com)

Det er snart ti år siden, at de sociale medier for alvor slog igennem. Det er efterhånden de færreste, der ikke har en privat profil på Twitter, LinkedIn eller Facebook. Men det er ikke alle virksomheder, som har fundet ud af, at det faktisk også er en god idé at bruge de sociale medier til marketing og branding. Du skal bare vide, hvordan du skal bære dig ad.

Ind i det personlige rum

Det specielle ved de sociale medier sammenlignet med de mere traditionelle; radio, tv, avis eller andre tryksager, er at de sociale bliver opfattet som et langt mere personligt sted af brugerne. De potentielle kunder, som du kommunikerer med på de sociale medier, har altså en opfattelse af, at kommunikationen er langt mere personligt. Det stille nogle krav til den kommunikationsform, du bruger. For jo mere personligt, det er, jo mere forarget, kan brugeren blive, men jo mere får du også ud af det, hvis du rammer rigtigt. Desuden er det nemt at dele information på de sociale medier, og hvis du spiller dine kort rigtigt, kan du få brugerne til at dele din virksomhed – det er helt gratis branding for dig.

Få hjælp til kommunikationen

Der ligger altså en masse potentielle kunder og venter på de forskellige sociale medier. Vil du have din virksomhed synlig her, kan det være en god idé at kontakte et mediebureau, som kan hjælpe dig med at lægge den rigtige strategi. Så kommer du godt fra start.

Læs mere om mulighederne her

Share

Leave a Comment

NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>