HomeKommunikation › Kend din målgruppe – nøglen til god kommunikation og pr

Kend din målgruppe – nøglen til god kommunikation og pr

Kommunikation og målgruppe (Billede: Flickr.com)

Kommunikation og målgruppe (Billede: Flickr.com)

I dag er kommunikation alt. Et hvert større dansk firma med respekt for sig selv har minimum én mand ansat til at tage sig af pressekontakt, og al den øvrige kommunikation med omverdenen. Vi er nemlig alle forbrugere af et efterhånden meget bredt mediebillede, og det forstår virksomhederne at udnytte fuldt ud.

Hvis du som iværksætter og ny firmaejer også vil være med i ræset om forbrugernes opmærksomhed, så er der et par ting, du skal overveje, inden du begiver dig ud på slagmarken.

Hvem lytter til dig?

Den effektive kommunikation er baseret på viden om, hvem der er dine kunder nu og endnu vigtigere: hvem vil du gerne have som kunder i fremtiden. Før man kan gøre din pr rigtig god, skal man nemlig vide, hvem modtageren er, og hvad han eller hun reagerer positivt og negativt på.

Når først du har den viden, kan du nemlig begynde at skræddersy dine kommunikationstiltag mod din målgruppe. En god målgruppeanalyse er ofte vejen til en succesfuld kommunikationsstrategi og dermed mere salg, så hop ikke direkte til annoncerne i aviserne uden omtanke og overvejelse.

Hvis du er i tvivl om, hvem din målgruppe er, og hvordan du får fat i dem, så er det et mediebureau, du har brug for. Surf rundt på nettet, og find den kommunikationsvirksomhed, der skal hjælpe dig.

Share

Leave a Comment

NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>