HomeKommunikation › Har du styr på dit omdømme på de sociale medier?

Har du styr på dit omdømme på de sociale medier?

Facebook (Foto: Facebook.com)

Facebook (Foto: Facebook.com)

De sidste par år har vi set talrige eksempler på, hvordan det kan gå helt galt for virksomheder, der ikke har styr på den digitale kommunikation – og hvordan deres kriser i virkeligheden kan fordobles og udstilles til alles skue på de sociale mediers hurtigtforgrenede netværk.

Vi så blandt mange andre eksempler en smart kagebutik i det centrale København, som talte over sig til en journalist. Det resulterede i en forsidehistorie om de dårlige arbejdsforhold på stedet. Og bagefter gik kunder og andet godtfolk besærk på firmaets fanside på Facebook.

Her gik det helt galt for virksomheden, der slet ikke havde nogen idé om, hvordan de skulle håndtere den krise. De fjumrede rundt i tilbagemeldinger til brugerne, og det var med til at udvide krisen for firmaet.

Derfor er det ekstremt vigtigt, at du som virksomhedsejer eller kommunikationsansvarlig har fuldstændig styr på, hvordan du skal gribe den digitale kommunikation an.

Skab en digital platform

Og selv hvis du endnu ikke har besluttet at gøre din entré på de digitale platforme, kan du ikke vide dig sikker på, om dit firma bliver omtalt eller ej på Facebook, Twitter eller andre platforme.

Det bedste råd er derfor, at du hurtigt kobler dig på denne platform, får skabt og lagt en strategi for, hvad du gerne vil på nettet, og sidst – men ikke mindst – så er det en god idé at lave en drejebog for, hvad du skal gøre, hvis virksomheden pludselig kommer ud i en uforudset krise.

Held og lykke med den digitale snak!

Der kan læses om sociale medier her.

Share

Leave a Comment

NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>