HomeIkke kategoriseret › Derfor skal du vælge et mindre mediebureau

Derfor skal du vælge et mindre mediebureau

Mediebureau (Foto: Mindmill.dk)

Mediebureau (Foto: Mindmill.dk)

Det er ikke alle virksomheder som kan drage fordel af at bruge et professionelt mediebureau. Først og fremmest kræver det selvfølgelig at man markedsfører sig og dernæst kræver det et vist budget, før det bliver interessant at betale et bureau for at varetage sin markedsføring. Der er dog mange som ville blive overraskede over hvor denne grænse går.

Mindre mediebureauer

Ganske vist skal man op og bruge mange millioner, før ét af de store internationale bureauer finder én interessant, men der findes også en række mindre bureauer som er specialiseret i mindre og mellemstore virksomheder med markedsføringsbudgetter på mellem 100.000 kr. og 5 millioner kr. Der findes et gammelt ordsprog som siger, at hellere lille og vågen end stor og doven, og det gør sig i den grad gældende i mediebureauverdenen, for selv om man sjældent kan anfægte de større bureauers kompetencer, så kan man ofte stille spørgsmålstegn ved deres prisniveau og servicegrad.

Pris og kvalitet hænger sammen

Selvfølgelig hænger pris og kvalitet sammen, men det betyder ikke at man skal betale mere for mindre. I mange tilfælde kan de mindre bureauer løse opgaven nøjagtig lige så godt som de større og i nogle tilfælde bedre, da de kan vælge at samarbejde med udvalgte specialister på forskellige opgaver i stedet for at køre det hele inhouse.

Stor vs. lille

Forestil dig eksempelvis en kunde som ønsker en ny mediestrategi som også skal indeholde en digital strategi og eksekvering. Det store mediebureau har en masse kompetencer i huset, men de har sjældent alle kompetencer (det kunne eksempelvis være at de var rigtig gode til online markedsføring med bannere men ikke ved meget om søgemaskineoptimering), så deres løsning bliver ofte præget af deres manglende kompetencer. Det mindre og fleksible mediebureau kan i stedet se mere objektivt på kunden og udvikle en stærk strategi uden at tage højde for kompetencer. Specialisterne finder man bagefter, og det giver ofte en bedre løsning (som oftest alligevel er billigere end alternativet).

Klik her for et eksempel på et fleksibelt og dygtigt ”mindre” mediebureau!

Share

1 Comments.[ Leave a comment ]

  1. […] bliver taget af ejeren eller direktøren. Fælles for dem begge er at de typisk har brug for et mediebureau til at rådgive dem om markedsføring, medieplanlægning, indkøb mv., og fælles for dem alle er, […]

Leave a Comment

NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>